Una historia sense fi

Ahir vaig rebre una carta del banc amb el que treballo normalment i em va fer pensar en totes aquestes noticies que han estat sortint en el mitjans de comunicació i no acabo d'entendre per que els tractem tant malament.

Quan som petits, els nostres pares ens obren una compta d'estalvi, o futur, o ...., per que el dia de demà tinguem alguns diners estalviats per treure'ns el carnet, anar a la universitat, etc.. Durant tot aquest temps, l'Entitart, juga amb els diners dels meus pares, i encara que pocs, ells i treuen rendiment, invertint i fent préstecs a altre gent. A canvi a mi em donen una miqueta del que guanyen, no es molt, el seu negoci es aquest, guanyar diners, com el de tots.

Quan comencem a treballar, domiciliem la nòmina per que es la forma habitual, a canvi ells ens donen unes targetes de crèdit i de dèbit per que puguem pagar les nostres compres sense portar diners a la butxaca i ens domicilien els pagaments dels nostres rebuts per que no tinguem de preocupar-nos d'anar a cinc llocs diferents a pagar la llum, l'aigua, el gas, etc.. A canvi de tots aquests favors, ells ens cobren unes petites comissions per tenir la tarja de dèbit, una altre per la crèdit, per domiciliar els rebuts, per la correspondència, per el manteniment de la compta, per utilitzar els caixers d'una altre entitat, en fi, per totes aquestes coses que ens fan la vida més fàcil. No cal oblidar que ells ens donen una petita comissió per tenir els diners guardats a la seva entitat.

Arriba un moment en la nostra vida que volem comprar una casa per a independitzar-nos i lògicament anem a veure als nostres amics de l'Entitat, per que ens ajudin a aconseguir aquest somni. Com amics nostres que son, ens deixen els diners que necessitem per a comprar la casa, gracies a deu també li han deixat els diners al senyor constructor que les ha fet. A canvi ells ens fan signat un contracte per el que hem comprometo a tornar els diners que m'han deixat, gaire bé el doble, i em fan contractar una assegurança de vida i una altre per si em quedo a l'atur, tot per assegurar que els hi tornaré els diners encara que em mori per el camí. A més a més, a la lletra petita, que no m'han dit que miri, diu que si no puc pagar, l'Entitat es quedarà amb tot el que tingui per cobrir el deute, els interessos per demora es multiplicaran per 3 o 4, i finalment em faran fora de casa i seguiré tenint de pagar el préstec que em varen fer. Es lògic, la casa que vaig comprar i el cotxe no es prou per a poder cobrir els diners que vaig demanar per a comprar la casa, i ells tenen de seguir guanyant diners, de fet el constructor que va fer casa meva, també viu ara a casa d'uns amics per que no ha pogut pagar els préstecs i l'Entitat també se li ha quedat amb els pisos que tenia, els cotxes, els terrenys, ....

Seguim creixent, o fent-nos grans com vulgueu, i pensem en la nostre jubilació. El nostre amic de l'Entitat ens recomanarà què podem fer amb els nostres estalvis, si aconseguim tenir-ne. Ell, ben segur, ens aconsellarà algun producte financer ideal per a nosaltres, clar estar que nosaltres no ho sabrem, per que no ens dediquem a això, nosaltres som “curritos” d'una empresa, i ho contractem. A canvi, la nostra Entitat, es compromet a invertir els nostres estalvis en negocis que els donin guanys, a ells, a deixar els nostres diners a d'altre gent, i arribat el moment de la nostra jubilació, si aquell producte financer realment ha sigut bo, ens donaran una petita part de tot el que hagin guanyat amb els nostres diners. Però si el producte financer no ha sigut bo, i no han guanyat prou diners, l'Entitat no em donarà beneficis encara que ella els ha estat tenint des de que jo vaig començar aquesta història. Fins i tot pot ser que els directius amb els que vaig contractar totes aquestes coses, hagin fet servir els meus diners, i els d'altres, per jubilar-se còmodament a la seva petita mansió de l'Ampurdà, deixant-me això si, una nota on em donaran les gràcies per haver confiat en ells durant tot aquest temps. Que més es pot demanar?

Malauradament moltes d'aquestes Entitats que han vetllat per nosaltres tota la vida, han sigut maltractades per algun mercat internacional que ha fet que perdin els diners que tenien, perdó que teníem, i lògicament algú els tindrà d'ajudar per que ens ajudin.

I qui millor que nosaltres, que em estat amb ells tota la nostra vida, que em crescut amb ells, que ens hem fet grans al seu costat, i que al igual que els nostres fills s'han fet grans i s'han fet un lloc gràcies a nosaltres, a la nostre suor, al nostre treball, als nostres diners.
Qui millor que nosaltres per pagar la jubilació al pobre directiu que només te de jubilació 1, 2, 5, 10 o 20 milions d'Euros?, que es això per algú que ens ha estat aconsellant tota la nostra vida?
Qui millor que nosaltres per pagar els préstecs que els faran altres Entitats més grosses per tapar els seus draps bruts?

En fi, estic orgullós de viure en un País que es preocupa dels meus amics, i que sense dubtar-ho un moment, utilitza els meus diners dels impostos per ajudar a les Entitats amigues que vetllen per mi, a canvi de menjar-se el meu present i el meu futur, per que els meus fills tornin a començar aquesta mateixa historia una altre vegada, això sí amb altres protagonistes.


Comentaris

Entrades populars